torsdag 21 februari 2013

Avundsjuka (jag tror jag spyr)

Den svenska avundsjukan. 
VAD EXAKT ÄR DET SVENSKAR HAR PROBLEM MED??
Långt från alla, men de finns. Har ju alltid hört talas om den.
Den svenska avundsjukan.
Det finns de som inte kan glädjas med andra.
Det känns bättre att kunna påpeka ett misslyckande:
VAD VAR DET JAG SA??
(ungefär så...)

Jag har haft vänner, som tex startat eget företag.
Olyckskorparna kraxar.
Det kommer aldrig gå.
Markanden och konkurrensen är för tuff.
Det blir en ekonomisk katastrof.
Man kan inte leva på det.
Bara vänta på en konkurs.
Istället för grattis och lycka till!
Hoppas det går bra för dig!
(och verkligen mena det också)

Jag fick en bil av mina föräldrar.
Ett förskott på arv.
Men det finns människor som har problem med det.
Mina föräldrar ville ge mig/oss nåt vi verkligen behöver.
Nånting jag/vi aldrig (troligen inte) skulle kunna köpa själva 
för egna pengar.
Och genast finns där människor som stör sig på det.
VARFÖR??
HAR JAG/VI/VÅRAN FAMILJ INTE HAFT TILLRÄCKLIGT MED SKIT/ELÄNDE??

DÖDSFALL
SORG
ARBETSLÖSHET
medmera medmera

Som jag skrev här om dagen, inget kan lindra smärtan och sorgen,
men andra människors omtanke om oss för att vi ska kunna ha
en lättare vardag betyder så mycket...
Så tack mamma & pappa <3
Tack, kära församlingsmedlemmar och körsångare
för er omsorg, tröst och stöd.

Avundsjuka och missunsamhet är bland det värsta som finns. Som kristen har jag svårt att förstå det. Man ska glädjas med andra för deras skull likaväl som man ska gråta med andra för deras skull.
Din glädje är min glädje
Din sorg är min sorg
Din förtvivlan är min förståelse

Åsså...såklart... en bild på ungefärlig bilen vi fått:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar