onsdag 3 april 2013

Panik

Fick just panik för resan.
Eftersom jag uppenbarligen inte kan kontrollera
min sinnesstämning eller känslor så fick jag panik
vid tanken på att åka bort. Vara borta från maken mer än en vecka.
(lungt och skönt hemma för hans del)
Tänk om jag bara börjar gråta?
Tänk om jag får ångest och svårt att andas?
När hela rummet bara snurrar?
Långt långt bort hemifrån på den resa jag sett fram emot så länge.
Jag känner inte mig själv längre.
Kan inte kontrollera det jag tidigare haft koll på.
Blir ledsen för struntsaker.
Oroar mig för saker så jag får ångest.
Är jag konstig???

Så tänker jag på, att det är nog inte så farligt.
För mitt bland alla främlingar finns dom;
Birgitta, Hans, Lennart, Charlotte, Jonas och Anne.
TRYGGHET
De känner till min historia och har följt med hela tiden.
Annars hade jag nog inte vågat åka.
Ev´rything´s gonna be alright

Om några dagar är vi här igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar