onsdag 23 oktober 2013

Ingen kul vecka.....

Senaste veckan har varit lagom kul...
Överlevde lördagen iaf, det gick bättre än jag trodde det
skulle göra. Lördagen var Jörgen, Wilma o jag på Friskis och 
körde ett pass. Jag följde med Wilma och handlade vinterstövlar och
jacka. Och vi var hemma, Jörgen lagade mat (club sandwich)
och vi såg film. Söndagen var Jörgen o jag på Friskis och på
eftermiddagen gratulerade vi svärmor.
Det hemskt tråkiga, var att min pappa ramlade på lördagen och
bröt lårbenet. I Turkiet. Alltså verkar det som om Turkiet har nåt emot
min familj med tanke på att jag själv legat på sjukhus där båda gångerna,
första 1997 med dysenteri och andra gången i somras med nån elak
tarmparasit. Och nu farsan... Han hade tappat balansen och trillat.
Först på söndagen kom han till sjukhuset, men det visade sig
han hade lunginflammation också, så nån operation blev det inte 
som tänkt. Och han väntar fortfarande på operation...
Och alla andra i deras sällskap har nu åkt hem till Norge,
som tur är får mamma behålla hotellrummet tills vidare.
Hon går till sjukhuset 2 ggr varje dag, och försöker få tiden att gå.
På sjukhuset finns en sköterska som kan engelska, men hon jobbar endast
dagtid. Så två dagar nu har jag haft kontakt med SOS i Danmark för info
ang journal, medicinering och hälsotillstånd. På fredag blir det
troligen operation, och sen väntar en lång hemresa samt en vecka
på isolering hemma på sjukhus eftersom han opereras utomlands.
Morsan klarar sig bra på egenhand där, men jag tycker så synd om dem...:-(
19 oktober är alltså en förskräcklig dag...

Jag har såna spänningar i nacke och axlar, men i kväll fick
jag massage av Anneli. TACK SNÄLLA <3
Hoppas på en god natts sömn nu...
Mor & Far <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar