tisdag 23 oktober 2012

Världen har rämnat


I dag tänkte vi speciellt på Philip under morgonbönen
i kyrkan. Claes-Göran läste ur Psaltaren 139, vi tände
ljus  och vi
sjöng bland annat denna:

Världen har rämnat.
Själen är stum.
Saknadens smärta söker sitt rum.
Vredens och sorgens klagande ljud
stiger ur djupen: Varför, o Gud?

Famlande ropar vi i vår nöd:
Varför möts mitt liv av meningslös död?
Vanmaktens frågor dröjer sig kvar.
skingra vårt mörker, ge livet svar.

Tänd i oss ljuset, ljuset som bär.
Bär oss igenom skuggornas här.
Du som är i oss mer än vårt jag,
famna oss när vår tillit är svag.

Ge livet mening ännu en gång,
ge åter ton åt livsviljans sång.
Lär oss att leva varsamt
och varmt,
ty blott i kärlek levs livet sant.

(text av Per Harling)

Och jag har gjort tatueringen som Philip och jag
pratade om i fredags. En påminnelse om vad en
FAMILJ är och betyder.
Han tänkte så mycket, lille Philip. Sa kloka saker
som jag ibland tänkte inte ska komma från ett barn.

I dag kom det mer blommor, både från Falköping och 
från Corazon (kören) och församlingsvänner.
Catharina & Tord var här och körde bort kompostskräp
och lämnade en kakburk på trappan.
TACK ALLA UNDERBARA MÄNNISKOR SOM TÄNKER PÅ OSS
<3

Och tårarna tar aldrig slut...

4 kommentarer:

  1. Tänker på er Gry!
    Det är så otroligt tragiskt och så synd att Philip inte finns kvar här hos oss! Jag vet att Philip är i himlen och kollar kollar ner på dig just nu! Stolt över att ha en så fin mamma som du! Ni kommer mötas igen en dag, men tills dess så ta vara på livet och lev för Philip och va rädd om nära och kära!
    Kram!<3

    SvaraRadera
  2. Styrkekram i allt detta jobbiga! Tänkt på er i flera dagar!<3<3<3 fin tatuering!

    SvaraRadera
  3. Jag tänker på er Gry! Det är så otroligt tragiskt alltihopa. En styrkekram till er!! <3

    SvaraRadera