onsdag 16 november 2011

Jag ska lämna min tjänst

I 9 år har jag varit musiker i Mössebergs kyrka.
Min chef sa: -du kan ju inte sluta...du ska ju liksom bara va där.
(fast egentligen tycker han nog att jag stannat tillräckligt länge)
Hmm... ibland händer saker i livet som gör att man vill gå vidare.
Jag har gjort det jag ska i Mösseberg, känner mig färdig där.
Vill vidare mot nya utmaningar och nya upplevelser.
Det är bra för ens egen utveckling (och för löneutvecklingen....)
Men visst känns det konstigt och vemodigt.
Fast alla på min nya arbetsplats verkar så trevliga och mysiga!
Så det blir säkert jättebra:-)
Just nu sitter jag och tänker på var och en av de kollegor jag arbetat mycket
tillsammans med under dessa år. De flesta har kommit efter mig,
men alla har jag en historia tillsammans med.
Roliga minnen, ett arbetslag med ibland ganska
sjuk humor, alltså många glada skratt men också
trista och tunga stunder har vi delat.
Likaså alla mina körsångare. Många av dem har varit med hela tiden.
Nu får jag snart nya körsångare, och det ska bli jättespännande!
Jag har erfarenheter och kunskap att ta med mig vidare.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar