söndag 29 januari 2012

Litet barn filosoferar om livet

Wilma:
 -när du blir stor, Abbe, vem ska du gifta dig med då?
Abbe:
 -Jolin tror jag.
Wilma:
 -men om hon inte vill det då?
Abbe
-oj....då blir det värre... Filippa kanske. 
Och om hon inte vill kan jag fråga den andra Filippa.
Eller, nu vet jag. Jag ska gifta mig med Helena. Adrians mamma.
Jag:
Men hon är ju lika gammal som jag
Abbe:
Jaha, spelar det nån roll eller?
Wilma:
Mamma, hur gammal är du när Albin är 30 år?
Abbe:
Då är du död, mamma. Då blir det inte så kul för Jörgen.
Att bli utan fru, menar jag. Ledsamt, det...
Jag ska ha 2 barn. Dom ska heta Agnes och Marcus.
Eller om det är två killar ska de heta Olof och Sven.
Är det två tjejer ska de heta Sara och Emmli.
Eller kanske Mickelilla.
Å sen Albinsson i efternamn. Efter mig.
Förresten, titta där uppe på stjärnan. Det kanske är min farmor.
Hon är iallafall död. Men jag har en ny farmor. Där fick jag
slime då vi var på affären. Och hamburgare. Och vantar.
Tur man kan få en ny farmor när man inte har nån!


Nåja, mamma lämnade barnen på Kokemäkigatan och åkte till
Marka kyrka för en sista spelning där. Fick fina tulpaner av kyrkvärdarna:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar