tisdag 10 januari 2012

Sluta äta och sätta lås på kylen och skafferiet?

Det märker jag, att när jag är ensam hemma (dvs utan man) så vill jag helst äta.
Äta för att jag har tråkigt. Skitbeteende eller? Säkert fler än jag som gör så...
Går och tittar i kylen och skafferiet om det kan finnas nåt att äta.
Nåt som inte fanns där i går fast jag inte ens har handlat:-S

Nää, det bästa är att borsta tanden och lägga sig. Även om klockan är
åtta. Då äter jag inte mer iallafall.
Se en film kanske (fortfarande hungrig!!!)
Eller inte hungrig. Sugen på nåt.

Och man känner igen det.
"Mamma...jag är sugen på nåt", säger barnen.
Och jag hör kylskåpsdörren öppnas...och stängas...kanske flera gånger till och med.
Sen tassande 5-6 steg till skafferiet. Samma procedur där.....
USCH!
Tänk om...det finns en bulle nånstans??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar