tisdag 31 januari 2012

Svårt ska det vara

Puuh! Bråkat med eniro, hitta och 118100 ang rätt namn på fel adress, eller rätt adress och fel namn, rätt namn, fel telefonnummer, rätt adress och namn men fel telefonnummer osv... Undrar om de fattat rätt nu? Killen jag pratade med, ville tex inte förstå att det telefonnummer med 0515 som riktnummer inte funkar i Eskilstuna, samt att inte exmaken skulle flytta med till den nya adressen och att han heller inte finns kvar på den gamla då han flyttade för snart 4 år sen. Eller att dottern som heter GRY i andranamn inte ska ha sitt andranamn med på nätet då folk tar fel och ringer henne när de vill ha tag på mig.

-"Vaddå? Heter hon inte Gry Wilma?
-"Jooo! Men Det ska stå bara WILMA eftersom jag heter GRY och folk ringer fel."
-"Men det står ju WILMA?"
-"Ja, men det står GRY framför, därför tror dom att det är jag. Tag bort det är du snäll."
-"Men du bor på Lövbergsgatan då, och delar adress med Jörgen Kaijankoski?"
-"Stämmer."
-"Men Jonas då? Ska han också stå med där?
-"Meh....han bor väl inte med oss heller. NEJ, han ska INTE flytta med."
-"Så han bor kvar på Kokemäkigatan då?"
-"Nej, det gör han inte"
-"Varför inte då?"
-"Men jag sa ju precis att vi har varit skilda i snart 4 år och han bor inte där".
-"Nehe...då bor han nånannanstans då?"
-"Typ..."

Behöver nog en stor kopp kaffe nu;-)
Ha en skön vinterdag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar