torsdag 9 februari 2012

Hejdå Falköping - hej Eskilstuna

Fryser och fryser...
Det blev kallt under förmiddagen då de lastade bilen.
Jag hade skruvat ner värmen i går just för att det inte ska stå
på så mycket när ingen bor där, och det fick jag väl lida för när
ytterdörren stått uppe ett par timmar....
Det var sisådär 14 grader ute också. Kallt alltså.

Nåväl ,det tog 1 timme och 45 minuter att lasta,
sen satt jag i garderoben med fötterna på elementet en halvtimme
(där var det fortfarande varmt av nån anledning)

Flyttgubbarna kom tillbaks och tog med allt skräp,
så då var det dörren på vid gavel igen drygt en halv timme.

Dagens lunch blev hämtmat från Sibylla eftersom jag
hade nån kupong där. Och jag ville äta kvarvarande glass
efteråt. Den fick jag äta med sugrör eftersom några bestick 
fanns ju inte... Så där satt jag till 13.35 bara och väntade på
att tiden skulle gå. Startade bilen, plågade ut mina stackars 
blommor i kylan och hämtade barnen.
16.50 var vi hemma på Lövbergsgatan.

Har stuvat undan sakerna nu som var i bilen,
ätit middag och handlat på Willys.
Snart dax att sova, i morgon kommer hantverkare kl 07
och senare flyttlasset:-)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar