tisdag 14 februari 2012

Finns det hajar i Mälaren?

Det blev en sväng till Ikea i dag också.
Handlat det vi missade i lördags.
I bilen dit:

Abbe:
Mamma....vad heter det här havet?
Jag:
Det är inget hav, det är en sjö. Den heter Mälaren.
Abbe:
Finns det hajar och valar där?
Jag:
Nej, det finns bara i havet.
Abbe:
Det finns hajar och valar i Pankasjön! Så det så!
Jag:
Eller huuuuur....

(Pankasjön är branddammen på Mösseberg
som man kan bada i på sommaren....)

Det finns inga hajar i badhuset heller.....ELLER???
Nu bor vi i Eskilstuna. Men jag ska ju åka med Wilma till Sverige och hälsa på pappa.

Jag:
Det här är också Sverige.
Abbe:
Men när vi ska till Sverige.....
Förrsten praaaatar dom kooonstigt häääär.
Låååågsamt liiiiksom. Med låååånga bookstääääver.
Det hööörde jag på daaaaagis...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar