söndag 19 februari 2012

Omtumlande

Vi kom nyss hem från St Eskilskyrkan. Det var:

Trevligt                         nervöst                                      lite lääääskigt

              intressant                                   kul      omtumlande   


Det är väl inget att vara nervös för, men i Falköping har jag gjort det där tusen gånger, alltså stått framför församlingen eller publiken och sjungit. I dag kändes det som alla granskade mig från topp till tå;-)  Jag hälsade på så många att jag minns inte deras namn eller utseenden, men det lär jag mig! Alla var jättetrevliga, och jag ser verkligen fram emot arbetet och gemenskapen där:-) I morgon börjar allvaret. Klockan 9;-)
I går åkte alla barnen till Falköping. Redan i kväll kommer Wilma & Albin hem igen.
Wilma ska ju ha sportlov nu, och Abbe ser fram emot dagis hela veckan.

Jag var också i en tvättstuga för första gången sen 1992...
Alltså, en riktig tvättstuga med 4 maskiner, flera tumlare och skåp, mangel osv...
Kände mig liiite bortkommen? Jag som är van vid att det tar nästan 2 timmar att 
tvätta en maskin...Men nu är alla lakan rena och vi har kläder så vi 
åtminstone klarar oss en vecka. Hoppas våran tvättmaskin blir inkopplad innan helgen...
Jörgen har tömt sin lägenhet på det sista och vi möblerar och möblerar så gott det går.
Sova bakom soffan blir det nog minst en vecka till....

....så fick jag en ros från Corazon! (vuxenkören)


           

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar