fredag 9 mars 2012

Då var det fredag igen då!

Nu bor vi våran femte vecka här på Lövbergsgatan.
Hoppas, hoppas att vi kan fixa till lite i källaren i dag eller morgon,
för i morgon eftermiddag ska vi ha 40-årskalas för Jörgen.
I kväll har Wilma bjudit hem några vänninnor på 
födelsedagsfilmkväll. Sen är det slut på kalasandet några veckor.
Bakade en kaka i går kväll, men den åt vi nästan upp...
Magen är okej, men inte bra. Medicinen brukar göra susen, men det
tar ett par, tre dagar. 

Ska fortsätta möblera om på mitt kontor i dag.
Bertil köpte bokhyllor till mig i går, så i dag ska nog skrivbord,
elpiano och alla andra lösa delar flyttas på och byta plats med varandra,
jag ska sortera noter (va kuul!!!!) Förhoppningsvis får jag en ny skrivare
så jag slipper springa ner till C-G varje gång jag har en utskrift.
Pianot ska stå i VINKEL till skrivbordet så jag kan RULLA med
skrivbordsstolen däremellan. Ja, jag vet det låter slött, men när man
sitter och arrangerar, blir det tråkigt när man ska resa/förflytta sig
flera ggr per minut en hel dag. Allt för att underlätta arbetet, eller hur?

Hur är familjelivet då?
Det rullar på bra, tycker jag. Nya vanor och rutiner för alla,
det tar ett tag att komma in i, men det går bra.
Barnen trivs med varandra
och vår kärlek blir bara stärkare
Det känns som vi börjar bo in oss nu,
ännu bättre blir det när alla rum är klara.
Vi har skapat rutiner kring barnen,
matlagning, handla osv
Det som saknas är motionsrutinerna, men det kommer:-)
Åker ju till USA om drygt 2 veckor 
(ska bli roligt, Oscar & Philip att resa med er!) , 
så efter det är det dax att börja gå till Friskis!

Barnen väntar på att mormor & morfar ska komma och hälsa på,
vi har inte setts sen första helgen i oktober...
Hoppas de kommer under våren!
Sitter och tänker på detta också:
Hancock Buildning våning 96...
Ett år sen nu, saknar glada gänget!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar