måndag 19 mars 2012

Ibland är det liksom svårt att blogga

Ibland är det bara så svårt att blogga. Jag har ju så mycket saker i huvudet hela tiden. Ibland gör det så det kan vara svårt att sova.
 Jag vill skriva om det som är så jobbigt, som kan ge sömnlösa nätter och det gör ont i hjärtat. Men jag kan inte.
Jag vill också skriva om allt  det roliga, det som är kul och det nästan bubblar över,
 som gör mig glad.
Men jag kan inte.
Jag vill skriva om det som gjort mig sårbar, som gjort mig till den jag är just nu. 
Men jag kan inte.

Just då kommer jag på det, att jag kan ju faktiskt göra det en annan dag!
Just nu är det ju ändå bara nuet.

Jag har en fantastisk familj
underbara barn och en man jag älskar
världens bästa jobb
ett fin hem
goda vänner

TACK, GODE GUD FÖR DET

(och ett par vita Converse som inte alls är vita längre...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar