fredag 14 september 2012

Äntligen fredag (igen)

Det har varit en stressig vecka. Först ganska stressigt på jobbet
eftersom jag varit på resande fot ett par dagar och fick "hinna ifatt 
fast i förväg" det jag skulle gjort onsdag och torsdag.
Sömnen har varit dålig, vilket gör mig stressad inför morgondagen
och loppet. MÅSTE vara utvilad!!
(har mer eller mindre somnat vid TV´n varje kväll vid åttatiden...)

Onsdag var jag i Stockholm på distriktskontoret och träffade andra
kollegor. Det var trevligt:-) Hann knappt hem därifrån (tåget försenat
som vanligt), skjutsade killarna till friidrotten och Wilma till scouterna
och mig själv till Kjula och lärar-APT.
I går var Claes-Göran och jag i Nyköping på medarbetarsamling
för anställda i Sörmland. Det var också trevligt, och det kändes
gott att få en stunds stillhet och bön inför allt som ligger
framför i den uppgift jag har.
Nåt annat som jag bara inte kan släppa, är den tanken jag fick
under Stockholm Gospelfestival 2008 om att starta upp
Soul Children. Då och då har jag funderat på detta, men
det har inte varit läge för det. Inte förrän nu så var det som
att Gud knackat mig på axel och sade:
Hörru....det är nu! 
Jorrå...lyssna på Gud och lyssna till min intuition.
Jag ska. Så just nu har jag påbörjat processen att samla
så mycket uppgifter jag kan utifrån andras erfarenheter,
bl a i Norge där det på 10 år har dykt upp ett 70-tal
Soul Children körer. Sen är det dax att presentera det
för styrelsen, ragga frivilla som kan hjälpa till osv...
 Jag har under några veckor funderat och 
funderat på VAD ska jag göra för att få barn och ungdomar till
körerna. Vuxenkören sköter sig själv på så vis, där dyker det
ständigt upp nya sångare, vilket jag är så glad över!
Men vad gör man med barnen?
Jag vet att konceptet har lyckats på mindre orter runt om i Norge,
så varför inte här?
GO FOR IT!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar