lördag 15 september 2012

Jag kom i mål!!!!!

Det var jag lite osäker på...
inte att jag inte skulle orka, men jag har ju haft knäproblem
hela sommaren, först höger och nu senast vänster...
Sista 12 dagarna har jag inte sprungit alls med tankte på
knät, och det är ju inte optimalt, trots att jag hållit igång
konditionen på annat sätt, så behöver ju de rätta musklerna jobba
inför ett längre lopp. Underbart väder har vi haft i dag:-)
Satt ute läääänge i solen, åt lite pasta, drack vatten och
tog det lungt. Jörgen startade 16.10 och jag senare eftersom
det var första gången för mig. Det värsta är bara att alla kutar järnet
från början, jag hade en känsla av att alla sprang förbi mig.
Och efter 7 km den stooora fasan: KNÄÄÄÄÄÄT gjorde ont...
Först det ena, sen det andra, och det var ju bara 14 km kvar till mål.
GÔTT!!
Och för att stabilisera knät vi varje nertramp så började såklart låret
och höften att ta stryk. Sista uppförsbacken på Söder (vid 18,5 km ca)
gick jag kanske 75 m, mer vågade jag inte för att inte stelna.
Ska orka, ska orka...det sitter ofta i huvudet.
Hur ska man orka när det är 8 km kvar???
Jorå, det gör man. Och jag gick i mål på 02:22:22
ungefär som jag hade gissat innan.
Mitt första mål i våras var 2 timmar, men allt eftersom knäna
har krånglat och satt käppar i hjulen för träningen,
insåg jag att jag skulle inte inte träna som jag tänkt.

Nu äntligen hemma!
Ska försöka äta nåt nu, har mått illa en stund...
I morgon jobb, hoppas jag kan kliva ur sängen,
just nu känns det som ett tåg har kört över mig....

Ska pussa lite på maken, sen natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar