tisdag 16 oktober 2012

Jul, jul, nu är det jul igen

Nejdå, jag har inte blivit tokig.
Så ser livet ut för en kyrkomusiker.
Först och främst är det ju Allahelgona i sikte nu,
men snabbt därpå blir det 1 advent, julstuga, julkonsert,
julafton och sen trettondagskonsert.
Massor av noter har sorterats i dag, texter utskrivna till
barn som föredrar det enklare än massa noter,
program och repertoar har gjorts och lite
förberedelser för ESKILSTUNA SOUL CHILDREN
som drar igång efter nyår:-)) Väntar nu på logga så vi kan
skapa hemsida, börja med marknadsföring medmera.

Gospeldagen i mars är iallafall under kontroll och jag har fått
massor med intresserade/anmälda:-) Ska bli skoj!
Och trevligt att Jonas Engström kommer, det var ett tag sen
 nu (Chicagoreunion för ett år sen) och snart efter gospeldagen
bär det ju iväg igen på fortbildningsresa till CHICAGO.
19 månader och 10 kg sen...;-)
John Hancock Buildning, 96:våningen. (damtoaletten)

Men i dag har det sjungits julsånger för full hals.
Och självklart var det en låt som blev populär hos barnen;
JUL, JUL, NU ÄR DET JUL IGEN
Men i år kommer jag inte höra den i S:t Olof med
Bergatons barn och jag kommer inte ha kyrkoherde Jonas
till hjälp på kontrabas. Känns konstigt...men det låter säkerligen bra
i år också:-)
Corazon har övat HOSIANNA som jag skrev till Mössebergskyrkans
50 årsjubileum 12/12 2010. Och det lät kanonnbra! 
KUUUUUUL!!!!

Ne, ska jag ta min gubbe och gå och lägga mig...
lång dag i dag...
GODNATT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar