onsdag 5 december 2012

Hej mitt vinterland

Snö. Eller storm. Eller bådadelarna har det varit senaste dygnet.
Sovrummet var mörkt som natten eftersom fönstret har snöat igen.
Jag skulle till jobbet i morse. Det gick inte alls bra. Kom ingenstans,
knappt ut genom dörren, och att försöka åka nånstans funka inte.
Nåväl, såsmåningom när Jörgen skottat så kom vi ut. Iallafall med den
ena bilen. Stel som en hundraåring efter gårdagens core-pass,
halkade omkring på snö och isgator. I dag blev det gympapass
samt 20 min crosstraining. Tur att Ellinor inte satt fast med tåget i dag,
hon åkte hem i går kväll efter ett par trevliga dagar. Så kul att ses igen:-)
Ätit på stan, varit i kyrkan, shoppat julklappar.

Försöker sticka en mössa, det behövs verkligen nu...
Hoppas det ska sluta snöa och bli sol istället!
Och till min stora förtjusning såg jag i går att de sprutar snö
i Vilsta-backen nu:-D
Jag gillar vintern

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar