lördag 12 januari 2013

Målet är nått!

Blod, svett och tårar.
Eller iallafall svett...

För 2 år sen låg jag i soffan på kvällarna och
åt kakor. Kakor, kex, chips, godis.....
Efter skilsmässan för 5 år sen åkte humöret
berg och dalbana, likaså matvanorna.
Ungefär som då jag var tonåring.
Åt på stan 4 dagar i veckan, kollade på
film/TV på kvällarna, och såklart måste man
ha nåt att äta på då också. (eller???)

Inte lätt att ta sig ur beteendet.
Började dock motionera igen, men fortsatte
äta kakor & godis. Resturangmat. Fika på jobbet varje dag.
Flera gånger ibland. Tårtor, bullar, biskvier....

Nåväl, sen skulle jag gifta mig.
Ville ha en klänning som satt snyggt.
Okej, fortsatte motionera. Lätt. Sen var det att sluta med
ätandet. Svårt. Men till slut gick det.
Vi har bra matvanor hemma hos oss.
Viktigt både för oss och för barnen.

Så medvetet val av mat (borde jag veta som var
Viktväktare för många år sen)
Regelbunden träning (Vad skulle jag göra utan
Friskis?) 
Två mål hade jag 2012:
Åvarvet (kvartsmarathon)
Stockholm Halvmarathon
Trots knäproblem genomförde jag båda:-)

Mål för 2013:
Samma som förra, men bättre tider i år.
Samt ev flera lopp om det går!

Träningen gör mig gott, också med tanke på mitt
sorgarbete. Jag tränar mig frisk. Huvudvärken har
minskat, mindre ont i ryggen, mer energi.

Så jag mår bättre
Jag är 20 kg lättare
Och lite fattigare efter alla nya klädinköp.....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar