onsdag 17 april 2013

Hujeda

Well ,well, well, well, well....
I´m back on the track

Svårt att aklimatisera sig igen till en normal tillvaro efter en vecka
totalt väck, lost in the world of gospel music i dessa fantastiska
svarta församlingar. Genuint, överväldigande och en andlig, musikalisk,
energigivande input:-)

I didn´t left my heart in San Francisco, I left in Chicago....

Och här är så tyst. FAST jag hade härliga körövningar med
körerna i går kväll. Ingen gul buss, inte massa människor helt
i harmoni och samförstånd i det som ger kyrkomusiken en
STOOOR mening.
Skönt att vara hemma hos man och barn,
tråkigt att inte vara med gospelvänner.
Tänk om alla kunde bo i Eskiltuna och sjunga i samma kör?
Då kunde vi hyra en gul buss utan stöddämpare, fråga en
gammal afrikansk dam med basker att köra och åka runt med
vår "turnébuss":-)

Och mitt i all glädje över resan som varit, kommer jag att tänka på fredag.
Fredag 19 april. Alltså 1/2 år sen fredag 19 oktober.
Och jag gråter. I känslan är jag tillbaks ett halvår i tiden.
ÄLSKADE PHILIP
Att  oppositer ändå finns så nära varanda.
Glädje - sorg
Skratt - gråt
Kärlek - hat


YOU ARE THE SOURCE OF MY STRENGHT
YOU ARE THE STRENGHT OF MY LIFE
I LIFT MY HANDS IN TOTAL PRAISE TO YOU




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar