torsdag 25 april 2013

På turné i Västergötland

I går var en lång dag. En dag med trevliga möten, och en
dag av vemod och magont. Jag startade hemifrån kl 07 och
anlände till "koskitstinkarland" 3 timmar senare.
Ett trevligt återseende med gamla kollegor, också på kontraktsnivå,
det blev kaffe och tårta, facksnack och jobbsnack.
Hämtade Oscar i skolan och vi åt lunch på Bredablick innan vi
körde lite bil på skogsvägar. Första träffen på körskolan i dag:-)
Och vi var på kyrkogården......
Lade dit 2 nya småstenar, hoppas verkligen de får ligga kvar nu.
Just då var det grått och regnade. Jag hade ont i magen.
Vemodigt, trist, tråkigt, ont, orättvist...
I vardagen pratar vi om orättvisorna.
Det är orättvist att vissa tjänar mer än andra.
Eller har bättre arbetsförhållanden och tider.
Det kan kännas orättvist att en del har tur i allting och andra
konstant otur. I barnets värld är det orättvist att vuxna får göra 
saker de själva inte får.
Men är det nåt som är orättvist,
så är det  att Philip inte fick leva....
Det kommer alltid göra ont när jag ser 15-åringar på stan.
När jag läser vad hans kompisar upplever.
När vår vardag går vidare utan honom.

Jag fikade med barnens farfar i Tidaholm, vi har inte setts
sen begravningen i november. Jag hälsade på Rolf & Ursula
i Munkåsen i deras nybyggda hus. Så kul att få se det och så
kul att träffa dem. Senast var också på begravningen och
då var det ju inte tillfälle att prata på samma sätt.
Hoppas de tittar förbi hos oss i Eskilstuna nästa gång de
åker till Stockholm.
Vägen hem var mycket lång...och långtradare hade jag framför mig
mellan Hjo och Askersund. Kul? NOT!
Men det blev en annan väg hem, lite kortare fast tidsmässigt ingen
skillnad. Jag var hemma igen 14,5 timme efter jag åkte.

I dag har jag jobbat. Så trevligt att få sitta en stund med C-G och ventilera,
fundera, diskutera. Planerat, mailat, gjort lite pappersarbete.
Tränat på Friskis med Wilma. Skulle fixa pass åt Albin, men insåg
att det gör man inte på en torsdag eftermiddag (de har sen-öppet då)
Efter 20 minuter och 1,5 familj expedierat  under tiden med fortfarande
35 på kö, var det bara att ge upp. Gör ett nytt försök en annan dag
INNAN kl 15....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar