torsdag 23 maj 2013

Det var Philip´s dag

23 maj var Philip´s dag 1998. Han döptes i Mobackens kapell av
Agneta Karlsson. I morgon ska jag tjänstgöra tillsammans med Agneta
i Tidaholm på en begravning till en av de vänner jag haft längst sen jag
kom till Sverige 1990. Jag brukade inte tänka så mycket på barnens dopdagar.
Men nu har det blivit så, tänkte på den datumen då Philip lärde sig gå,
nu var det dopdagen och snart kommer konfirmationsdagen.

I tisdags fick jag förfrågan om jag vill komma till gymnasieklasser
i stan och berätta min historia. Hur överlever man? Hur kan livet bli
meningsfullt igen? Jag tackade ja. Min historia kanske kan hjälpa nån.

Just nu är jag bara så sjukt trött.....
Veckan har varit kaos och uppe tidigt varje dag. Jobbat sent.
Tusen saker nu innan skolavslutningarna och bollen rullar
bara snabbare och snabbare. Och renoveringen/byggnationen som
ska bli klart. Tjejerna och jag var på Ikea i dag och tittade på möbler
de vill ha. Hunnit med 1 träningspass denna veckan. Ett enda ett.
Säkert blir det bättre framöver. Planering för höstterminen är i
stort sett klar. Kan snart varva ner och andas ut.
Snart sova, åker tidigt i morgon, och efter begravingen ska jag
hämta upp Oscar som ska hjälpa till med bygget i helgen:-)
Saknar honom <3

Philip 6 år <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar