torsdag 2 maj 2013

Trött på mig själv...

...att jag bara skriver om sorg, sorg och sorg.
Just för att mitt liv varit så genomsyrat av sorg under en längre tid.
Sorg, bekymmer, oro.
Men i går och i dag har jag tänkt på kärleken.

Så jag bara tittar på han som sitter mittemot
och vet att jag aldrig vore hel utan honom.
"Ja, ja, det blir vardag", säger folk. Underförstått att det där
med fjärilarna i magen när man ser på varann,
det där stooora förälskelsen, den försvinner bort i takt med
att vardagen tar över.
Men nej. Så är det inte alltid. Vi har verkligen vardag med
mina konstiga arbetstider, Jörgens skiftjobb, 4 hemmaboende barn,
aktiviteter, husrenovering och massa logistik.
Men ändå tid för kärlek.
Stunder det är bara VI och vi får tid att vårda kärleken.
Efter det helvete vi haft senaste halvåret har vi kommit
varandra ännu närmare och kärleken har blivit
ännu starkare.
Så konstigt livet är. Sorg, glädje, bekymmer, oro, lycka....
Allt om vartannat.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar