torsdag 6 juni 2013

Skolavslutningar, riskutbildning och utomhusbad

Nu är skolavslutningarna avverkade.
Tisdag kväll i Parken Zoo med egna ungar
där jag spelade piano tillsammans med 2 elever
(en från Lundby och en från Björktorp)
Bra väder, men kallt på scenen... 
-
Och Wilma slutade 6:an och lämnar nu Lundbyskolan för Stålfors,
Thea slutade 4:an och killarna ska vara kvar på Bläckfisken,
dock börjar ju "riktiga" skolan efter sommaren:-)

Onsdag morgon blev ingen sovmorgon, och inte för Joel och Simon
heller som också var med och spelade på Björktorpsskolans avslutning.
Jag var på plats i kyrkan strax efter 07 och killarna o Eva kom en stund
senare. Resten av dagen gick åt till jobb, handla m m, och på 
seneftermiddagen åkte jag till Nyköping för RISK 1 utbildning.
Det var en intressant kväll med mycket diskussion (vi var 8 stk i åldern
18 till en bit över 50, 6 killar och 2 tjejer)
Vi diskuterade kring risker med alkohol, droger och trafik, men också
andra risker man utsätts för speciellt på mc.
-
I dag är det Svenska Flaggans Dag. Underbart väder!
Thea & Adrian har åkt till kusinen på studentfirande och
jag har varit med Albin & Wilma i Parkenbadet.
Målat det som går att måla, tvättat i massor och städat.
Och i morgon åker Jörgen och hämtar hojen i Västerås:-)
Jag känner mig i stort sett klar med teorifrågorna, tänker inte
ägna värst mycket mer tid åt det, kanske ut och övningsköra
med Steve i helgen:-)

Och snart önskemiddag för barnen:
T A C O S



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar