fredag 5 augusti 2011

Måste ju blogga om eländet (och fantastisk service)

DAGENS ROS TILL PERSONALEN PÅ:
NAZAR RESOR, CHANIA AIRPORT, TUI FLY NORDIC och
LANDVETTER AIRPORT
för enastående service i samband med min olycka...
Natten mellan onsdag och torsdag blev ett rent helvete. Men vad hade jag väntat mig? Torsdagens första prövning var att ta sig ur sängen. Som tur var, hade jag inte med mig så mycket prylar (inte den här gången) så det gick relativt snabbt att packa. Meddelade guiden på NAZAR direkt om min olycka, varpå hon ringde flygplatsen i Chania och fixade en rullstol som hämtade mig vid bussen. Väl inne på flygplatsen slapp vi att köa, vi fick gå direkt till incheckningen. Likaså då det var dax för boarding fick vi gå ut innan alla andra och åka en egen buss ut till flyget. Där fick jag hjälp med trapporna samt hitta en bra plats (de stuvade om lite då det fanns 2 tomma stolar så jag fick ha 3 säten för mig själv och kunde ligga ner) Resan gick bra, hade proppat i mig värktabletter samt en extra jag fått just till resan. Den funkade bra iaf.... På Landvetter väntade personal med rullstol och hjälpte mig ner och ut. Och slutligen fick jag åka baggagevagn uppepå resväskorna bort till bilen. Sen vart det ambulans till KSS där de bara kunde säga samma sak som läkaren på Kreta. Mår bara fortfarande illa av morfinet:-( Totalt invalido just nu, snällaste grannen Ulla ska handla åt mig sen och barnen får hjälpa till med hushållet ett par dagar innan de sticker till Öland.

1 kommentar:

  1. Tack för rosen. Vi alla på Nazar hoppas att du kryar på dig fort.
    Mvh Anders, Nazar.

    SvaraRadera