söndag 8 januari 2012

Motionera mera

Nu har jag latat mig alldeles för länge. Märks inte så mycket på vågen, men på "orket"
samt först och främst på rösten. Som sångare MÅSTE 
man må gott även fysiskt. Övade lite på en av kvällen låtar och konstaterar att jag måste andas 4 ggr per takt ungefär... Nu har jag ifs varit sjuk också, men ändå..
INTE äta skräp!!! Junkfood, chips, candies, pizza:
BIG NO NO!
MYCKET motion. Om jag inte vill låta som Rod Stewart....


Längtar till att komma iordning med allt samt få tillbaks gamla rutiner. Ska börja på Friskis sen, och det ska bli trevligt att Jörgen & jag kan träna tillsammans ibland oxå.
Varit ute en sväng i dag, men isen ligger tjock på Falköpings gator, lite knöligt här och var, så tempot blev inte så bra...hade tänkt springa, men det var bara lägga ner. Kanske fegt, men jag vågar inte (kan ju bryta benet eller nåt och det passar sig inte riktigt...)


En förmiddag i slalombacken med barnen hade väl inte varit fel, men det var fel på Albins skidor. De var typ lite för små..
(han klagade redan förra säsongen att de var korta) och eftersom jag inte trodde det skulle bli tid för nån skidåkning just nu, så har det inte blivit några nya heller...
BIG FAIL....


Nä, dax göra sig iorning innan
rep för kvällens konsert! Sen är julen utsjungen, julgranen nerpackad och tomtarna utsparkade...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar