torsdag 16 februari 2012

Fredag den 13.de eller?

Jag säger bara MURPHY´s LAG. Lagen om alltings jävlighet.
Dagen började med att killarna missade tåget från Falköping. Med några sekunder.
Då jag en kvart senare ringde dem (satt i möte då det hände)
hade de hoppat på ett tåg till Stockholm. Och inte blivit avslängda trots
"fel" biljetter. Ibland överträffar SJ sig själva verkligen.
De blev ombedda av konduktören att byta i Hallsberg, men jag ringde upp
SJ och frågade om hjälp att lättast möjligt hjälpa hit dem. Tjejen jag pratade
med var trevlig och kollade flera olika alternativ.
Det snabbaste var att åka till Södertälje och sen byta till ett lokaltåg hit.
Hon skickade dem smsbiljetter till nästa tåg, och allt hade väl varit bra
om inte....
ett godståg hade spårat ur utanför Strängnäs. Albin och jag stod
på stationen nästan en timme och väntade, men det var såklart
försenat... Så försenat att jag missade ett jobbmöte,
stressade att öva med pianisten inför söndag innan jag hämtade
Adrian på dagis och åkte hem för att laga mat.
DÅ.....kokade inte vattnet, och jag märkte att endast en av
plattorna på spisen funkade. Hmm..... Sen gick inte lampan i badrummet.
Då anade jag att det var nåt skumt...
Okej, fick iaf till middagen i sista sekunden innan vi skulle till gymnastiken.
Ringde förra husägaren som trodde det var en av huvudsäkringarna.
Vilket det inte var, utan ett fel i en kabel ute på gatan.

Då vi kom tillbaks från Vilsta hade vi fortfarande ingen ström,
Jörgen hade ringt och felanmält och elgubbarna jobbade för 
fullt för att fixa en tillfällig kabel.

Till slut fick vi ström. Och kaffe eftersom vi hade besök av
Sinikka, Marianne, Kimmo och Rasmus.

Nåväl....inte nog med detta, så blev en av besökarnas
bil påbackad utanför precis då de skulle gå...

Nu kan det väl inte hända mer dumheter i dag.
ELLER???

(går och lägger mig....)

Glada killar ska gympa:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar