lördag 4 februari 2012

Ibland svider det i hjärtat

I dag har jag föreläst om att vara annorlunda. Att vara adopterad, att inte veta nåt om mina rötter, att växa upp i en miljö lång borta från där jag är född. Konfirmanderna lyssnade uppmärksamt. Jag uppmande dem att ställa frågor, vilket resulterade i några känsliga frågor. Jag var beredd, och kunde svara på dem. Men det sved i hjärtat... Jag hoppas själv också att det var en del av mitt helande som människa. Att bara få prata om det på ett sånt sätt jag aldrig gjort innan, det kändes gott.

Sen väntade Jörgen med god middag, vin och glass:-)
(du är bäst, älskling!)

I övrigt har vi gjort några inköp i dag, bland annat en liiiten dammsugare
till köket så vi slipper dra fram centraldammsugaren för lite smulor under
bordet, lite grejs till Jörgens garderobsbygge och
SEEEMLOOOOOR!!!!

Laddar för morgondagens GRAND FINALE....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar