söndag 5 februari 2012

Körsång, Barnens Bibel, snälla ord och många tårar...

Precis hemkommen efter sista gudstjänsten i Mösseberg. Wilma och Albin hjälpte till i dag med att bära ljus och Barnens Bibel i processionen. Alla körsångarna var där och Gustav o jag hade valt ut speciella sånger som följt med oss under många år. Albin fick ta emot Barnens Bibel, jag dirigerade körerna en sista gång på "How great is our God" & "Eagles wings..."
Sen blev det lunch med körsångare, kollegor och församlingsbor. Det gladde mig att ett par tidigare kollegor, Aina från Mariestad som jobbat i vårt arbetslag samt Ingegerd, min kyrkvaktiskollega och vän från Tidaholm. 3 av mina barn och Jörgen fanns också med, vilket jag uppskattade.


Det kommer bli konstigt utan er, men allt har sin tid, och som Jonas sa:

VAR DU ÄN BEFINNER DIG SÅ ÄR DET
 DINA VÄNNER SOM FORMAR DIN VÄRLD

Jag höll också ett tal, kommer lägga ut det här på bloggen i kväll. Kom gärna och lyssna på vår kvartett
i kväll i Friggeråker, jag sjunger med mina kollegor Ellinor, Gustav och Jonas. Efter det väntar trevligheter på en av stadens resturanger:-)


Jag fick blommor, presentkort och andra presenter av bl a
Falköpings kyrkliga samfällighet
kollegorna
Mössebergs kyrkas körer
St Olof gospel
Fonus
Falbygdens begravningsbyrå
Ingegerd
Ann Louise
Aina









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar