söndag 5 februari 2012

Sista kvällen med gänget och skönsång på Gondolino

Kvällen blev det musikgudstjänst med mina kollegor
Ellinor, Gustav och Jonas.
Programmet bestod av 13 sånger där var och en har sin historia
och sitt minne från de 9 senaste åren, allt från gospelkonsert till körresor.
Jag fick en mysig, vit fleecepläd av kyrkvärdarna i Friggeråker
(jag råkar nämligen klaga över att jag alltid fryser....)

Efter kyrkan skjutsade Ellinor hem mig och min bil, sen åkte
vi till Warenbergsgatan och parkerade hennes bil innan vi gick till
Gondolino. Där åt vi en jättegod middag, och jag fick ytterligare
en present: en ukulele med tillhörande sångbok:-D

Så det blev skönsång och mycket skratt under efterrätten.
Hemma igen nu, eller inte hemma för det här är inte hemma längre.
Jag längtar hem. Hem till huset och våra saker,
till min Jörgen och mina bonusbarn.
Här är mörkt för tillfället då alla lampor också har flyttat....

Och med en stekpanna som inte går att steka i,
mörka rum, urkoppad DVD, inget internet och inga möbler
får livet gå vidare i 3 dagar till innan det är dax...

Gorgonzolaspäckad oxfilé
En irish coffee som inte var irish coffee men nåt annat...?

Sångbok var det dårå!


Inte kan jag spela ukulele, men det gick bra ändå:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar