fredag 23 mars 2012

Länge sen

I dag satt jeg i bilen på vei fra Falköping og hjem. Hørte på Spotify og på en av listene mine
fant jeg GAMMEL JEGERMARSJ. Litt tårøyd av nostalgi, og plutselig var jeg 4 år igjen,
jeg sto i Strømsveien og så skolekorpset komme marsjerende. De spilte Gammel Jegermarsj, og
jeg ville jo også spille i korps! Noen år senere gjorde jeg jo det, og jeg spilte signaltrompetstemmen. Så mange ganger vi marsjerte til denne marsjen, både i Hellas, Østerrike og på 17 mai hjemme i Norge.
Det var jo Strømmens tidligere dirigent, Kjell Hagen som skrev Gammel Jegermarsj.
Også tenkte jeg på alle gode korpsminner jeg har fra skolekorpset, SUK (Skjetten Ungdomskorps) og RJO (Romerike Janitsjar) Mange av vennene mine derfra spiller fremdeles, det gjør ikke jeg. Ikke så mye ihvertfall for jeg har ikke tid. Det blir mest i begravelser. Så noe korpsliv for meg blir det nok ikke igjen...
Men minnene er der, og jeg måtte høre på den EN gang til...(også litt Sousa samt Buglers Holiday...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar