måndag 5 november 2012

Ångest

Ångesten vill inte släppa.
Kommer och går och gör ont.
Vaknade i natt och kunde inte andas.
Pulsen uppe i 200.
Samma i morse när klockan ringde.
Panikångest.
Inga mardrömmar eller annat konstigt,
bara känslan av panik och att jag inte får luft.
Allting snurrar, jag är yr och mår illa.
Nu måste jag ut. Kan inte sitta i soffan.
Ska till Vå C i eftermiddag och få nytt intyg.
Jag är inte ensam men ändå är jag det.

Det känns skönt att tänka på nåt annat ibland.
Kanske fika med en kompis eller så.
Gå i affärer med Jörgen.

Just nu står bara allt still.
Allting där ute snurrar på.
Höstlovet är slut och alla är i skolan igen.
Jag försöker tvinga mig ur orkeslösheten.
I dag går det inget bra.
Ångesten och mörkret tar över.

Det vänder, det vet jag, men det är en lång väg dit.


Min älskade Philip i Malibu april 2012




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar