tisdag 29 januari 2013

Så mycket minnen

Jag vaknade i natt. Kunde inte somna om. Först var det tankarna kring vår
kommande bröllopsresa...har jag glömt nåt? Kläder som måste tvättas?
En till bok som måste in i Ipaden?
Sen kom alla reseminnen:

Philip i Egypten 2010. Överlycklig över omelett och pannkaksfrukost.
Eller på samma ställe två år tidigare då syskonen roade sig med att gräva
ner varann i sanden på Makadi Beach.
Philip på Cypern augusti 2004 med Oscar & mormor. Han hade en stor 
glugg efter tappade tänder.
Philip på Grand Canaria julen 2003 ridande på en kamel.
Philip på Lanzarote januari 2003 då det va så kallt och han
var den enda som badade...
Philip på Mallorca sommaren 2002 på en trampebåt m
ed rutschkana på flaket.
Philip i Bulgarien flera somrar i rad, första gången
hade han precis lärt sig gå, stapplade runt i receptionen och vinkade på alla.
Och slutligen Philip i Las Vegas. Philip på stranden i Santa Monica då
Oscar övertalade honom att bada i det kalla havet.
Philip som shoppade loss på Citadel Outlet. Och som var så
överväldigad på Universal Studios. Kiknade av skratt på
ArcLight Cinema i Hollywood på "American Reunion"-premiären.

19 oktober 2012 log han mot mig och frågade om vi kanske kunde
åka dit igen. Till USA. För då skulle vi till Universal igen. Och vi 
skulle se de platser vi inte hann. Som Grand Canyon.
Jag svarade: Kanske. Vi får se. När vi får råd.
(som vi alla svarar ibland när barnen frågar)

Jag önskar att jag svarat: Såklart vi ska!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar