torsdag 28 februari 2013

Förstå att ni inte kan förstå

Jag vill ibland förstå att ni inte förstår.
Ha överseende och förståelse för klumpiga uttalanden.
Förstå varför ni inte ens kan ana, eller sätta er in i det.
Ni som inte förlorat ett barn. 
Jag blir ledsen och förtvivlad för att ni inte förstår.
Men hur skulle ni kunna?
Troligtvis inte ens vilja ha min känsla en minut.
Jag unnar ingen det.
Samtidigt är jag fångad i förtvivlan och maktlösheten.
Och frustrationen, att för alla andra är det som vanligt.
Livet rullar på med allt från jobb, matlagning, städning,
 ekonomiska bekymmer till sjuka barn, höga bensinpriser osv.
Så är det för mig också.
Jag försöker iallafall.
Ibland går det mindre bra.
I dag har det varit en sån dag.
En dag jag bara måste försöka andas in och ut
för att överleva.
Jobbat, kört ett cirkelfyspass på Friskis
(funderar på att bli gympaledare såsmåningom
när allt lugnat ner sig lite)
gråtit, svurit, städat.
Försöker hela tiden. Vill hela tiden,
att allt ska vara som vanligt.
Förlåt...
för att jag inte förstår varför ni inte förstår....

Jag vill inte att mörkret äter upp mig.
Jag är stark.
Gud är med mig.

Du omsluter mig på alla sidor och håller mig i din hand.

2 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Läser med gråten i halsen vad du skriver Gry, det gör så ont.
    Många varma kramar óch tankar till er <3
    /Susanne Sjöström

    SvaraRadera