tisdag 2 april 2013

SKITDAG

Jag tror visst att jag har koll på läget.
Det har jag inte. Det började egentligen i söndags
med bouppteckningspappren. Kommer inte undan.
Ont i magen - måste göras...

Okej....börjar riva i det då. Ringa de samtal som behövs.
Bollas fram och tillbaks mellan socialförvaltning och skatteverket.
Dödsboanmälan, bouppteckning eller vad???
Orkar inte. Gråter och svär lite, har den där obehagliga klumpen
i magen. Andas, glöm inte andas fast ångesten kommer över mig.
Hela rummet snurrar. Jag måste lägga mig ner på golvet.
Mår illa och kräks. Blundar. Vet att jag måste, även fast det gör ont.
Okej, struntar i myndigheter medmera. Ringer farbror Jonny i 
Tidaholm. Han kan sånt med bouppteckningar. Försöker sortera
uppgifter osv. Jonny hjälper mig, nu vet jag exakt vad jag ska skriva.
Bara måste räkna ut allt.
Ett jäkla papper. Eller en hög med papper ställer till kaos.
Carl-Henric meddelar att intervjun i tidningen Dagen publiceras
i morgon. Jag tänker på det en stund. Undrar om jag ens ska
orka läsa den. Kanske inte just nu eftersom jag verkar ha en
down-period. Försöker tänka på Chicagoresan.
Tar tag i papperarbetet igen. Varvar med lite jobb också, 
en sväng till Friskis med Wilma, klippning hos svägerskan,
mera pappersarbeten..och hela tiden jagas jag av
Ångesten. Ångesten och illamåendet som sloss om min
"uppmärksamhet". Det är svårt att andas.
Åker till jobbet. Körövning med Corazon.
Och bryter ihop. Skakar, mår illa....
PINSAMT
Snälla vänner tar hand om mig på bästa sätt.
Hur ska det sluta? Ska det nånsin sluta?
Vill bara ha Jörgen vid min sida.
Nån som håller om mig.
Han är på jobbet.

Jag klarar av körövningen. Som vanligt 100 % fokus.
Jag kan det här. Har gjort det så många gånger. Försöker
lämna obehaget en stund. I bilen hem kommer Ångesten igen.
Jag måste stanna en stund i en parkeringsficka, rädd att köra på nåt.
Sen finns bara tomheten kvar.
Jag är trött. Ska ligga i soffan och vänta på att Jörgen kommer från jobbet.
Just nu är han den enda jag vill ha nära.
Och allt är tomt, så tomt....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar