onsdag 29 maj 2013

En gång Volvo, alltid Volvo?

Jahopp, då blir vi Volvoägare igen dårå.
(och Golfen går i pension....iallafall i våran familj)
Ska bli skönt att ha 2 bilar som förhoppningsvis inte krånglar.
Jörgen hade ju en V40 tidigare och jag en V70.
Då jag sålde den för 3 år sen, var jag inte så säker på att jag ville
köra Volvo igen, men efter att ha provkört V50 så var jag nöjd
med komfort, sitthöjd och köregenskaper. Inte som i den 945 jag
en gång haft som jag knappt såg över motorhuven...
Så vi bestämde oss relativt snabbt efter några dagars letande på
Blocket och firmor att det ändå fick bli en Volvo.
En bil som inte är för stor (Touranen är ju lite större) men
heller inte för liten, man ska kunna åka 4-5 personer utan att
behöva konservöppnare för att komma in i bilen. Så
V50 är ett bra val för oss - i huvudsak som pendlingsbil för
Jörgen, men också skjutsa-barn-taxi-verksamhet eller om
vi åker iväg några av oss. Och en diesel såklart. Har nu efter
3 månader med Touranen börjat vänja mig vid det annorlunda
motorljudet. Så på måndag ska vi hämta bilen:-)
(Nu saknas bara det där röda fordonet som förhoppningsvis
tillkommer senare under sommaren....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar