söndag 2 juni 2013

Sommarväder

Och jag har för ett tag sen tagit tag i nåt jag skjutit framför mig
i måååånga år. Jag ska, men nästa år. Kanske. Eller nästnästa.
Nångång. Får se. Har inte tid just nu.
Men livet kan förändras så snabbt. Kanske hinner man inte
eller får aldrig möjlighet att göra det man tänkt.
Så många som säger: När jag blir pensionär, då ska jag......
Mina föräldrar skulle resa. Nu kan dom inte resa som dom tänkt
för att farsan inte är frisk. Barnens farmor & farfar ville också resa,
göra massa saker. Men farmor blev bara 59 år.
-
Och sen dog Philip. Man dör inte när man är 14 år och har
hela livet framför sig. Och många med honom, i olyckor och sjukdom.
Varför ska jag då fortsätta skjuta saker framför mig?
Nej, så för några veckor sen satt jag åter igen på trafikskolan
och pluggade teori. För den här gången ska det bli av.
22 år sen jag körde motorcykel. Då la jag av efter en vurpa.
Sen har jag tänk att det där ska jag göra sen. Sen när barnen är
äldre. Sen när jag har råd (eller vill prioritera det...)
Sen när jag har tid. Alltid massa "sen".
Jag ska sluta med det. Philip hade massor med saker
han skulle göra. Han skulle måla mer på skolan.
Han skulle resa, studera, göra saker med kompisar.
Han hade massa drömmar. Men han hann aldrig....

Då jag var 4 år satt stod jag och min pappa vid korsningen
Bekkeliveien och Strømsveien. Där fanns en MC-shop.
Jag älskade att titta på motorcyklarna som stod utanför.
Och hade vi tur, kom det ett helt gäng åkande och stannade
just där. Ibland fick jag provsitta nån hoj.
Jag ville ha en röd. Det vill jag fortfarande, men i går
köpte jag en i Västerås. Den är inte röd;-)
Jörgen ska åka och hämta den på fredag.
Och jag kämpar på med teorin. Känner mig liiiite gammal,
på körskolan sitter 17-18 åringar. Lika gammal som 
Oscar. Nja, en och annan i min ålder har jag väl sett också...
På onsdag ska jag till
Nyköping på RISK 1 utbildningen. RISK 2 blir på hemmaplan
20 juni. Sen är det dax för proven. Tror inte det är några
problem varken med teorin eller körningen.
(trodde jag glömt bort att köra, men det fanns konstigt nog
kvar efter så många år)

MEN I MORGON SKA JAG HÄMTA VÅRAN NYA
VOLVO:-) NICE!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar