söndag 28 juli 2013

KÖRKORTET

Då jag var barn hade jag ett stort intresse.
MOTORCYKLAR.
Nära där vi bodde fanns en motorcykelaffär.
Jag brukade gå förbi där med min pappa.
Titta på alla hojarna som stod utanför.
Ibland hade vi tur; det kom ett gäng åkande och
stannade till där. Och jag fick provsitta:-)
En röd motorcykel ville jag ha......

Då jag var 17 gick jag till körskolan och ville ha
mc-kort. Som otur var, körde jag vid flygplatsen i Falköping
och halkade i rullgrus... skadade mig och blev rädd.
Bilkörkortet väntade runt hörnet, så det andra lades på is.
I 23 år.

När man förlorar ett barn stannar allt. Tiden. Livet.
Alla frågor och funderingar kommer upp.
Vad gör jag nu? Vad gör jag med resten av mitt liv?
Deppar ihop eller gör det bästa av allt?
Vad hade Philip velat? En glad mamma som lever.
Som gör bra saker. 
Förverkliga en del drömmar.
JAG VILL HA EN MOTORCYKEL.

Så för knappt 2 månader sen gick jag till trafikskolan.
Trängde bort alla tankar på att:
det där klarar jag inte.... det är för svårt...fixar inte
teorin....kan inte köra...svårt...
Alla ursäkter..hinner inte, har inte råd osv.
Satte igång att plugga teorin, och 3 veckor senare gjorde jag
provet. Tyvärr är det så lång väntetid för uppkörning,
och körprovet kan inte bokas förrän teorin är gjord.
Så 5 långa veckor fick jag sen vänta.
Jättetur att Steve i församlingen har haft tid och möjlighet
att köra med mig, vi har åkt på alla småvägar i närheten,
kört runt i stan, kors och tvärs, hit och dit...

TACK, STEVE!

I torsdags var det dax. Jag har inte varit så nervös sen
orgelprovet på kantorsexamen 2002.
Det var 31 grader varmt och strålande sol. En perfekt dag
att sitta i solen med alla kläder och hjälm..;-)
Vi var 3 som gjorde provet, först krypkörning,
undanmanöver och bromsprov
(det går fruktansvärt fort att köra i 90 på en väg så bred
som en cykelbana....)
Sen var alla ute ca 30 minuter på trafikprov.
Jag fick köra Trafikverket - Volvo - Solvik -Torshälla - Trafikverket.
Och jag fick mitt körkort:-)

Philip är säkert stolt över mig nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar