måndag 5 augusti 2013

Jobbat en vecka då

Nu har jag jobbat en vecka dårå.
Saker börjar falla på plats tillbaks i huvudet.
Osloresa med Soul Children, körhelg med Sångarförbundet,
ekumeniska gudstjänster med Eskilstuna församling,
förberedelser inför Abba-konsert,
starta upp Soul Children-bandet....
Och ett par kvällars barjobb på Strömsholmen.
Åsså dog mormor, inte jättesorgligt, hon hade levt ett lång och bra liv,
mest vemodigt. Den största sorgen bär jag för alltid, så allt annat
blir så fjuttigt liksom...
Så nu har jag valt sånger till begravningen,
kommer sjunga det som känns rätt och som jag vet hon tyckte om:
Där rosor aldrig dör
Stad i ljus
Gabriellas sång.

Men innan dess bär det iväg ett par dagar till Trampolin
Riksscoutläger i Västergötland där jag ska hjälpa till
med musik och andakter men också hälsa på vår
patrull från S:t Eskilskyrkan. 
Väntar också på att foten ska bli bra, tappade en låda med en IKEA möbel
på tårna, så inget springande senaste veckan :-/
Och halvmarathon kommer närmare.....

Mormor & jag på min dopdag 30/6 1974


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar