söndag 6 oktober 2013

Oj, vad tiden springer iväg

Senaste veckan, eller dvs med början fredag 27 september har bara rusat iväg.
Hade tänkt vara ledig lite efter 18 arbetsdagar, men det var ändå småsaker att fixa med
förra veckan. Så jag har lite plus sen inför ledighet då jag ska operera ögat.

Helgen i Norge var iaf kanonbra!
Så mycket bra musik, bra ledare, duktiga ungar,
härlig stämning osv. Första kvällen hämtade vi pizza
i pizzashopen mitt emot kyrkan. Efter maten bar det iväg in till
Konserthuset för öppningsshow och körövning.

Gissa om alla var trötta då vi kom tillbaks till Fjellhamar
strax innan kl 23. Lördag morgon var det upp tidigt, fixa
frukost och matsäck och på plats i konserthuset 9.30.
Dagen blev spännande och lärorik, och kl 16 hade ungarna
konsert (alla 1600) på Rådhustrappen. Vädret var också okej och
stämningen hög. Morsan dök upp lite överallt under helgen,
så vi fick möjlighet att umgås med henne lite också.
Efter utomhuskonserten hamnade vi på Mc Donalds i Klingenbergsgate (och det var vi tyvärr inte ensamma om) men vi hade skrivit beställningslista innan, så det gick relativt smidigt att få maten.
På kvällen sjöng vi i ledarkören, vilket var uppskattat bland ungarna och hela konserthuset gungade.
På söndagen hade vi Grand Finale kl 15 med konsert (halva festivalgänget) och efteråt gick vi till Djengis Khan och åt mongolisk buffé. Kvällen (och natten) blev det high life i kyrkan med sång, dans och utan ledare som tjatade om sovdax;-) Måndag kväll var det ett gäng trötta ungar o ledare som kom hem till Eskilstuna, fyllda med sångglädje, inspiration (och godis) 
STORT TACK TILL FJELLHAMAR KIRKE FÖR ATT VI FIKK SOVA HOS ER!


I helgen har jag varit i Stockholm som Soul Children inspiratör då jag och många med mig hoppas att 
Soul Children vågen ska svepa över Sverige också! (Vi var enda svenska kören på festivalen...)

I dag har äntligen vinterväxterna kommit på plats i blomlådorna, maken har rensat förråd o kört skräp och Thea & jag har varit på bio och sett Smurfarna 2:-) Och i morgon är det måndag igen....
OCH SOUL CHILDREN ÖVNING!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar