onsdag 11 december 2013

Luciaövning, trisslotter och grötfest

Denna veckan har vi haft avslutningar i Soul Children och
Pre Soul Children. Corazon hade terminens sista övning i går
och Eva & Mona hade gjort tårtor:-) Alltså extralång fikapaus....
I måndags hade Catharina fixat gröt och varma mackor till
ungdomarna och till de yngre barnen blev det hembakade muffins
och pepparkakor. I dag har killarnas klass samt 6-års varit
i kyrkan och övat inför morgondagens Luciafirande i kyrkan.
Och vi har haft ledaravslutning för Equmenias ledare med
gröt och skinksmörgås.
Mitt 40 årsfirande närmar sig och jag har smått ångest över vad
jag ska göra för tårta, dels tills familjekalaset nästa vecka men
det är ännu svårare tills festen efter nyår....
I går skrapade jag lotter tills jag hade sprickor i fingrarna,
Corazon överlämnade en present bestående av
en liten gran (atschooo....har ställt den på altanen) 
i granen hängde det 30 trisslotter, jag fick en krukväxt
(som jag säker dödar innan jul) och presentkort på
Blomsterlandet. Tack snälla söta rara ni!
Blev det vinst? Jo...så det räcker till en middag för mig och 
Jörgen:-) Söndag blir Grand Finale för terminen med
VI SJUNGER IN JULEN.
(kom dit, du som läser detta!)
Corazon, Eskilstuna Soulchildren, Pre Soulchildren
och våra musiker Piano-Mattias, Bas-Bertil och
Trum-Murre.
Är så tacksam och glad att ha ett jobb där varje ton
spelar roll och får betyda nåt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar