fredag 20 december 2013

Så var dagen över

Det har varit en hektisk vecka. I söndags hade vi julkonsert i kyrkan, tyvärr vaknade jag med feber och hosta. Nåväl, Alvedon är bra, så
konserten gick utmärkt och vi fick verkligen sjungit in julen tillsammans med församlingen.
Måndag morgon hade jag avslutningsövning med Björktorpskolan, tisdag försökte jag vila så mycket som möjligt, enda vettiga blev en tårtbotten...
Och i onsdags fyllde jag 40.....
Det låter så mycket med tanke på hur gamla jag tyckte mina föräldrar var då de var 40.... Dagen började med, förutom hosta och feber,  present på sängen (vid halv fem på morgonen) från maken, ett armband med hjärta <3
Sen blev jag firad på jobbet av kollegan och några av mina närmaste församlingsmedarbetare. Jagade sen runt på stan och andra ställen efter en tårtkupa, vilket visade sig vara svårt att få tag på. Fortfarande inte hittat nån till vettigt pris. Alla julklapparna blev inslagna också.
Och på eftermiddagen dök de upp en stor del av Soul Childrengänget tillsammans med Soul Children crew (Catharina & Murre) De bjöd på grattisång och såklart skulle de, ihopträngda i hallen sjunga och dansa "Love is all we need". Pepparkakor & julmust blev det innan de drog vidare och Jörgen & jag gick till Grappa och åt middag.
Torsdag morgon åkte jag till Stockholm. Fortfarande hostig och ont i öronen, dock ingen feber.
Frukost på Centralen och intervju till Friskispressen (de 2 timmarna gick fort) Avslutade det för att möta upp Ragnhild och Eva som kom med flyg från Gardemoen, Jonas från Skåne och Maria & Olof från Uppsala för att diskutera och planera lansering av Soul Childrenkonceptet i Sverige. En givande, spännande och intressant eftermiddag! Fortsättning följer....!
Hann precis hem och fixa innan det blev ett minikalas.
 Fina presenter fick jag:
Av maken, barnen och svärmor en GoPro kamera att använda i skidbacken, på motorcykeln och  varför inte vid kördirigering??:-P
Av Marianne & Kimmo med barn fick jag rött vin och ett fint smycke och av Helena & Patrik 3 flaskor bubbeldricka.
Så nu är det färdigfirat för en stund, ska ha julledigt först, ser fram emot några mysiga dagar i Åre med maken, nyårsfirande med barnen och sen det stora kalaset efter nyår.

I dag väntar julavslutningar med skolan,
Albin & Wilma åker till Falköping och det ska
handlas och packas inför resan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar