torsdag 6 september 2012

Julen är här

Nä, det är inte sant. Eller jo, i min hjärna är den det.
Efter att ha planerat för det som är INNAN jul, vet 
jag av erfarenhet, att julsånger ska delas ut
efter allahelgona då vi haft "Musik till tröst".
Alltså andra veckan på november. Då är det
sisådär 5-6 övningar kvar innan julkonserten,
och ännu färre till 1 advent. Kanske bara 3.
OCH....innan noter delas ut, måste ju reportoaren
bestämmas, beställas, kanske arrangeras..
och därför är det lika bra, typ nu.

Efter att ha vridit hjärnan trekvars och ett halvt
varv och funderat på barnkörsrekrytering,
Chicago-studieresa, körernas delaktighet i gudstjänsten
osv valde jag att lämna det. Kan inte lösa det
just nu och hjärnan är oglad åt huvudvärken som
kommer smygande. Okej, julsånger dårå.
(önskar jag hade en burk pepparkakor just nu)
Ganska trevligt att lyssna och leta även om
solen skiner och det är närmast sommar ute i dag.

Lite trevlig engelsk julmusik kanske vore på
sin plats nu:-)
Tänkte jag ska testa nåt nytt, har ett 
inscanningsprogram som är kopplat till
Sibelius så man kan redigera noter.
Provar!
Och jag längtar efter en helledig helg,
om den nu kan bli så ledig med en övervuxen
trädgård som behöver röjas....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar