måndag 19 november 2012

En månads helvete

I dag är ingen bra dag.
Det kommer nog vara så ett tag.
Fredagen gick bra trots att det var fredag.
I dag är det den 19:e och det datumet kommer vara 
dåligt en lång tid. Jag mår illa i dag.
Påbörjade antibiotikakur i går mot
urinvägsinfektion, sovit dåligt i natt
p g a smärtorna i mage och rygg.
Hoppas medicinen hjälper fort!
Det går så upp och ner. Ena timmen
fullt med energi och det känns kul att göra
saker, nästa timme nere och orkeslös.
Det växlar så fort att nästan inget kan jag
planera att göra. Inte lova barnen saker,
rätt vad det är orkar jag bara inte.....
I morgon kommer Oscar och dem hem
från Kanarieöarna. Längtar efter att få prata
med honom. Snart kommer han hit.

Helgen har varit rätt okej förutom infektionen.
tränat det jag orkat, sett på film, i går
lagade tjejerna mat och jag hade orgelmeditation
i kyrkan. I dag ska jag träffa ungdomskören.
Julsånger på programmet nu, det går fort till
julkonserten. Vill och ska orka genomföra den!
Tar en dag i taget, det måste bli så.
Jag är glad varje dag jag orkar kliva upp.

CARPE DIEM

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar