måndag 12 november 2012

Hur ska jag orka?

I ett land långt borta dit jag inte når
där allting grönskar och blommar
Jag kan se dig på ängen, med lätta steg du går
i en värld där allting är sommar

Du säger att där finns en evighet
som mänskligt förstånd ej förstår
Att allting som finns är Guds hemlighet
som uppenbaras den dag jag dit når

Du säger att tiden på jorden är kort
iallafall när man får perspektiv
på livet och alla de avtryck du gjort
hos människor genom ditt liv

Men hur ska jag orka? Förtvivlan är stor
Jag undrar om det finns nån tröst?
Då känner jag att du vid min sida går
jag kan höra din välkända röst.

En smekning över pannan, en fläktande vind
som viskar att allt ska bli bra
Du torkar de tårar som föll på min kind
och jag vet du är med mig var da´

(Gry nov 2012)

1 kommentar: