lördag 10 november 2012

Skitnatt i kvadrat

Fredag var det i går då.
Gick till stan, skönt med en promenad.
Fick lämnat in sjukintyg till skolan och till F-kassan.
Så blev jag bjuden på lunch av Birgitta och vi
hade en trevlig stund. Köpte en duk till köksbordet
att ha till advent/jul. Känns sådär, men vet ju att
jul måste vi fira som vanligt.

Jörgen och jag var också på stan. Kollade på 
adventsstjärnor m m.
Så var vi på bio och såg SKYFALL.
Trevligt att komma iväg och tänka på nåt annat,
och filmen var bra. James Bond är alltid bra.
Innan vi åkte hem, hämtade vi sushi hos Hisham.
28 bitar och vi åt upp alla....

Natten blev sådär. Jag blev ledsen igen sent på kvällen
(skit ock att det ska vara så varje fredag)
orolig för sonen som var på fest och kunde bara inte sova.
Inte ens när jag visste han och kompisen var hemma
och i säng. Sömnlöst, sömnlöst...
Vet inte vad jag tänkte på egentligen. Allt och inget bara...

Lördag morgon - kaffe på sängen.
Släpade oss upp vid tiotiden och åkte till Vilsta.
7,5 kilometers promenad. Grått och mörkt ute,
precis som inombords. Huvudvärk som inte vill
släppa. Jag vill liksom tillbaks till mitt "normala" liv.
Vet bara inte hur jag ska göra. Vill att vardagen
ska bli som den brukar för barnen här,
att vardagen ska fungera för Oscar också.
De åker bort en vecka nu. Hoppas sol & bad gör dem gott
och ger nya krafter till vardagen som väntar.

Jag måste lära mig att leva igen.
Det är inte bara sorgen som ska bearbetas,
utan det nya livet ska börja levas.
Med oron för de andra barnen, oron för mig
själv att inte orka vardagen.
Och just nu är allt lika grått som där ute i hösten.

Oscar & Philip på KODAK CENTRE i Hollywood

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar