tisdag 25 december 2012

Äntligen över

Äntligen är julafton över. Jag överlevde.
Men det var en jobbig dag. Försökte vara
som vanligt, men märkte att jag inte orkade.
Ville helst bara lägga mig i sängen och dra
täcket över huvudet, men för barnens skull så
gick det ju inte.

Några i familjen vaknade tidigt, såklart.
Efter frukost följde de med till kyrkan eftersom
jag skulle jobba kl 11. En trevligt stund med samling kring
krubban. Efter kyrkan åkte vi hem till Lövbergsgatan,
även Jonas och Oscar. Helena kom lagom till grötlunchen,
och innan hon, Thea och Adrian åkte till nästa firande
öppnade vi julklapparna.
Ibland är det 2 själar, en tanke. Jag tyckte Jörgen behövde
fårskinnstofflor eftersom vi har kallt på golvet, främst i
sovrummet där det är klinkers och ingen golvvärme.
Så det köpte jag. Sen tyckte nog han också att jag behövde
tofflor, för då jag öppnade ett av paketen från honom...
så var det....just FÅRSKINNSTOFFLOR:-)

Tror alla blev glada för sina klappar, Oscar fick en hel
 del presentkort, det fick Wilma och Thea också.
Småkillarna fick varsin Ipad, och Thea & Albin även
varsin Iphone.
Och julmaten smakade som vanligt,
och med öl & aquavit till (som jag i vanliga fall har
fått hoppa över efersom jag jobbat på kvällen)

Julafton blev inte som vanligt.
Och den rätta julstämningen infann sig inte.
För att det var annorlunda i år.
Det har ju bara gått 2 månader också....
Men vi överlevde, och i dag blir det
"restfest" på julmaten. Jörgen och jag har varit
på Friskis och Jonas o barnen på Leos Lekland.
Så på nåt sätt blev det jul i år också....
Från min älskling: tofflor och temugg (så jag håller värmen i vinter...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar