torsdag 4 juli 2013

Semester

Då har det gått några dagar in på semestern.
Eftersom jag gillar IKEA, så åkte jag såklart dit igen.
Byta, lämna tillbaks, köpa...
Lyckades också jaga rätt på en betjänt åt Wilma
som var slut överallt. (skulle ha just DEN modellen)
men på Jysk i Västerås fanns den.
Och om jag inte var musiker så skulle jag vilja vara
brovakt i Kvicksund och styra hela upplägget.
Eftersom jag har inte lyckats räkna ut om broöppning sker
på vissa tider, kanske nån som vet?
Hur man lyckas med att 3 gånger av 4 precis inte hinna passera
innan bommarna går ner... och man kan avnjuta vacker
utsikt över Mälaren under 5-10 minuter som det tar för
broarna att åka upp...några lååångsamma segelbåtar
passerar och sen broarna neeeer......

Nåväl. 2 dagar i Parkenbadet har det blivit, i dag regnar det
och det är innesittarväder (än så länge)
Legobygge  och TV-spel kanske?
Huvudvärken som brukar dyka upp när man "kopplar ner hjärnan"
från jobbet gör sig påmind och gräset blommar för fullt.
Laddat med mera mediciner vilket hjälper, som tur är:-)
3 dagar kvar i pollenöverfyllda Sverige, sen bär det iväg
söderut och förhoppningsvis har allt blommat klart när
vi återvänder. Så blir det lixom semester på riktigt när
maken också går på semester,
först familjesemester i Turkiet, sen vuxensemester i
Tallinn och en liten kryssning i augusti för att fira
vår första bröllopsdag <3

Albin hittade en fyrklöver (eller 3 stk faktiskt) och jag har inte sett nån sen
jag var 10 år....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar