lördag 6 juli 2013

Vad är kärlek?

Har funderat på det ibland. Vad är kärlek?
Då jag var barn ritade jag hjärtan, par som höll varann
i handen osv. Alltså konkreta tecken på kärlek.
Men vad är det egentligen?
När man träffar någon och "DET" uppstår?
Vad är "DET"?
Jag vet fortfarande inte säkert, även om jag träffade
mannen där bara "DET" var så klockrent.
Det fanns där från första mötet.
Alltså, samhörigheten, det magiska, känslan....
Nåt som ligger i positiva energier?
För när vi tittar på varann så kan man nästan se "DET".
Att kärlek är nåt oändligt för tid och evighet som bara finns.
Men man måste vara rädd om kärleken.
Det finns saker som förstör "DET".
Vardagsbekymmer, ekonomi, svartsjuka, you name it!
Påfrestningar i vårt liv som gör att kärleken inte får ta den plats
som den behöver.
Så även om kärleken är tålmodig och god,
så ta den inte för givet.
Oavsett, så tror jag att kärleken övervinner allt,
låt den bara få tid och plats och inte låta sig förstöras....

Oh Du låt kärleken slå rot
Och växa sig stark
Fast livet kan ta emot
För hur ska vår ensamhet ta mark
När ögonen tror
Att ingenting gror
För en gångs skull låt kärleken slå rot

(Ted Gärdestad)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar